Handelsbetingelser

Gældende fra 1. November 2024
Senest opdateret 1. November 2024

1. Virksomhedsoplysninger

Firma Navn: EK Services
Adresse: Teglskoven 11, 3450 Allerød.
CVR-nummer: 27157165
E-mail: info@ekservices.dk
Telefon: +45 49999456

2. Definition af parterne

"EK Services" refererer til virksomheden, som leverer de aftalte ydelser, mens "kunden" refererer til den person eller virksomhed, der modtager disse ydelser. En aftale anses som indgået, når kunden har accepteret et tilbud fra EK Services, enten skriftligt eller mundtligt.

3. Priser og betaling

Alle priser hos EK Services er opgivet i danske kroner (DKK) eksklusive moms, medmindre andet er angivet. Betaling kan foretages via MobilePay eller bankoverførsel med en betalingsfrist på netto 8 dage fra fakturadato. Ved forsinket betaling pålægges rykkergebyr på 100 DKK og en rente på 0,7% pr. rykkerskrivelse. Efter to rykkere sendes sagen til inkasso.

4. Leveringstid og -sted

EK Services og kunden aftaler på forhånd en tidsramme for udførelsen af arbejdet. Kunden forpligter sig til at sikre fri adgang til arbejdsområdet, herunder parkeringspladser og kørselsveje. Hvis arbejdsstedet er svært tilgængeligt, kan der opkræves ekstra gebyrer til dækning af transportomkostninger.

5. Prisjustering og ekstra gebyrer

Ekstra gebyrer kan forekomme, hvis der er mangler i kundens opgavebeskrivelse, som EK Services ikke er blevet informeret om, og hvis dette medfører køb af ekstra materialer eller forlængelse af arbejdstiden.

6. Privatlivspolitik

EK Services håndterer kundens oplysninger i overensstemmelse med GDPR. Vi opbevarer kun oplysninger såsom navn, adresse og kontaktinformation, så længe det er nødvendigt for at udføre den aftalte opgave og i overensstemmelse med gældende bogførings- og faktureringslovgivning. Kunden har ret til at få indsigt i, rette eller anmode om sletning af sine oplysninger når som helst ved at kontakte EK Services. For yderligere information om vores behandling af persondata henvises der til vores privatlivspolitik.

7. Annullering og ændringer

Hvis kunden ønsker at aflyse, skal dette meddeles hurtigst muligt via telefon (+45 49999456) eller e-mail (info@ekservices.dk). Ændringer i den oprindelige aftale kan medføre genberegning af prisen, hvis ændringerne kræver yderligere tid eller ressourcer.

8. Ansvar ved skader

EK Services fraskriver sig ansvar for skader på ejendom udenfor arbejdsområdet og naboejendomme. Skader, der opstår direkte som følge af EK Services' fejl eller forsømmelse, er dog dækket af virksomhedens erhvervsforsikring. Kunden skal sørge for at fjerne genstande eller møbler, der kan risikere at blive beskadiget i arbejdsområdet.

9. Klagemuligheder

Ønsker kunden at klage, kan EK Services kontaktes via e-mail på info@ekservices.dk eller telefonisk på +45 49999456. Kan der ikke opnås enighed, kan klagen indgives til Forbrugerklagenævnet eller via EU’s klageportal (ec.europa.eu/odr).

10. Tvistbilæggelse

I tilfælde af uoverensstemmelser, som ikke kan løses via dialog eller Forbrugerrådet, kan tvisten indbringes for de danske domstole i kundens retskreds. Alternativt kan parterne vælge mægling for at forsøge at opnå en løsning udenretligt.

11. Gyldighed og ændring af handelsbetingelser

EK Services forbeholder sig retten til at opdatere disse handelsbetingelser uden varsel. Den nyeste version af betingelserne vil altid være tilgængelig på EK Services' hjemmeside. Ved væsentlige ændringer vil eksisterende kunder med igangværende aftaler blive informeret skriftligt.

12. Lov og værneting

Disse handelsbetingelser er underlagt dansk lovgivning. Eventuelle tvister, som måtte opstå, behandles ved Byretten i den by, hvor EK Services har sin hovedadresse.